BLOG PAGE

STAY UP TO DATE

Microsoft is heel sterk in marketing. Verschillende toepassingen van hun producten worden breed uitgemeten. Maar wanneer de functionaliteit van een product verandert, is de communicatie minder uitgebreid. Hierdoor is een groot deel van de wereld zich niet bewust van veranderingen. Helemaal als alle oude PowerPoint en productoverzichten gewoon op internet blijven staan. Heel verwarrend en schadelijk voor de reputatie van Microsoft. Vaak is het dan aan de partners van Microsoft om deze nieuw ontstane situatie uit te leggen aan de klant. In deze blog ligt de focus op SharePoint en drie mythes die nog steeds de ronde doen, maar inmiddels verleden tijd zijn.

Kennismanagement. Een term die binnen bedrijven om de haverklap valt. Vaak beheren organisaties slechts een verzameling bestanden en artikelen en noemen dat vervolgens kennismanagement. Natuurlijk, de informatie is keurig gestructureerd en netjes geordend. Maar is dit echt kennis waar medewerkers iets mee kunnen? Wil je in een organisatie kennis creëren, dan moet je deze zien te vangen. Lastig, want veel knowhow zit in hoofden van mensen. En dat prop je niet even snel in een bestand.

Bestanden, iedereen werkt er continu mee. Meestal zijn ze opgeslagen in persoonlijke folders en alleen beschikbaar voor onszelf. Soms in een oerwoud van folders waar alleen een kenner zijn weg weet te vinden. Of ze worden gemaild of gedeeld via WeTransfer, Box of Dropbox. Niet echt efficiënt. De bestanden blijven zo ontoegankelijk voor een groot deel van de organisatie en samenwerkingspartners. Effectief samenwerken begint met het zichtbaar en eenvoudig toegankelijk maken van informatie. Maar ja, hoe doe je dat?

Page 6 of 18

volg ons

en mis nooit de laatste updates