BLOG PAGE

STAY UP TO DATE

In mijn ogen is de wijze waarop een intranet is ingericht altijd te ingewikkeld geweest. Bij elke organisatie werkt het anders en vaak zit het onlogisch in elkaar. Ga je bij een nieuw bedrijf werken, dan duurt het soms maanden voordat je je weg weet te vinden in alle applicaties en informatiebronnen die de organisatie in huis heeft. Zelfs een medewerker die al jaren ergens werkt, heeft vaak nog problemen informatie te vinden! Dat is natuurlijk onacceptabel. Een medewerker portaal zou moeten werken alsof je in een nieuwe auto stapt. Binnen een paar minuten rijd je weg en intuïtief vind je de verlichting, verwarming en ruitenwissers. Zo zouden medewerkers een medewerker portaal ook moeten ervaren.

We hebben nog niet veel van Covey’s bestseller geleerd. Kijk maar om je heen: iedereen is druk, druk, druk. Waarmee? Met name met het zoeken van informatie om te verwerken in een e-mail. Berichten over belangrijke zaken, met spoed. Terwijl er zoveel betere hulpmiddelen voor handen zijn om effectief samen te werken.
Vaak is de wil om te veranderen er wel, maar moet je jezelf de tijd geven iets nieuws aan te leren. Vreemd genoeg maken organisaties hier nooit tijd voor vrij. We pakken maar zelden nieuw gereedschap uit onze kist en blijven liever met een botte zaag werken. Terwijl er al jarenlang een elektrische zaag voor ons klaarligt. Zo’n zaag levert ons tijd op!

Info stress, echt iets van deze tijd? Nee hoor, twintig jaar terug was het ook al onderwerp van gesprek. Kijk deze oude Van Kooten en De Bie er maar eens op na. Wel is de info stress alleen maar erger geworden. Veel erger zelfs. Inmiddels is het een groot probleem, met name voor mensen met een kantoorbaan.

Page 4 of 19

volg ons

en mis nooit de laatste updates